Bij de reizigers bestaat er grote onzekerheid over de vraag of ze hun vakantie naar gele bestemmingen moeten voortzetten en of ze al dan niet recht hebben op een waardebon, en dat is de schuld van het bedrijf. Sunweb staat in contrast met het Algemeen Dagblad.


Sunweb wordt, net als zoveel andere reisorganisaties, geconfronteerd met ontevreden reizigers die het niet eens zijn met het feit dat ze geen recht hebben op een voucher. “Het bedrijf heeft onvoldoende rekening gehouden met de situatie in de bestemmingen zelf en heeft verwarring veroorzaakt bij de reizigers. We reizen alleen in de groene en gele zones, en dat geldt voor zowel auto’s als vliegtuigen,” vertelde Sunweb corona woordvoerster Martine Langerak aan de krant.

De touroperator zei dat alleen rode of oranje vouchers kunnen worden uitgegeven en dat klanten in uitzonderlijke gevallen gratis een nieuwe reservering kunnen maken. ANVR heeft al aangekondigd dat het verrassend is dat het bedrijf plotseling afraadt om naar de gele zones te gaan. De consumentenbeschermingsorganisatie vindt het gek dat reisorganisaties nog steeds vakantiereizen aanbieden, maar vindt dat de overheid duidelijker zou moeten zijn en dat reisorganisaties flexibeler zouden moeten zijn en geen kosten in rekening zouden moeten brengen aan klanten….

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *